کاسه ای برای سه نفر؛ همین و بس!

خانواده ای در خانه اشان در روستای ماخونیک از توابع بیرجند در استان خراسان جنوبی!

وبلاگ رادیو راه کارگر: سفره ای خالی و کاسه ای برای سه نفر. فقط هنوز نتوانسته اند نان خالی را از سر این سفره بدزدند. عمق فاجعه بیشتر هویدا می شود وقتی که می بینیم این روستا در استان خراسان قرار دارد. استانی که آستان قدس رضوی ان، بابت سرمایه گذاری ها و املاک وقفی  میلیارد ها تومان به جیب می زند. و نماینده خامنه ای در این استان، به قولی، هیچ خدائی را بنده نیست و هر روز بر علیه زنان و جوانان این مملکت شمشیر را از رو می بندد.

اگر تاکنون نتوانسته اند که این لقمه نان خشک را هم از این سفره ها بدزدند،  بدین معنا نیست که از این به بعد هم نخواهند توانست. زیرا که رژیم اسلامی عزم را جزم کرده که خزانه خالی خود را از جیب مردم این سرزمین پر کند. این مردم هستند که باید تاوان ماجراجوئی های رژیم در عرصه بین المللی را با عوارض ناشی از تحریم های دولت های کشورهای سرمایه داری، که انها نیز همچون حاکمان نظام اسلامی به چیزی جزمنافع خود نمی اندیشند، بپردازند. و این تازه اول راه است. طرح برچیدن یارانه ها در راه است. طرحی که در سکوت خبری، بسان جنگجویانی که در شب تار بسوی قلعه حریف، سینه خیز به سوی سفره کارگران و مزد و حقوق بگیران یورش خود را شروع کرده است. 

رژیم اسلامی برای تضمین ادامه حیات خود احتیاج به سرکوب روزانه و بی وقفه، و برای سرکوب مستمر و دایمی، به نیروهائی که بایستی انها را به شکلی راضی نگهداشت، دارد. دیگر سرکوب و کشتن انسان ها در راه اهداف حاکمان را نمی شود به عنوان جهاد فی سبیل الله غالب کرد. رژیم اکنون برای سرکوب به نیروی موسوم به لباس شخصی، به ماموران رسمی نیروی انتظامی که نپرسند برای چه، به نیروهائی در سپاه که فرقی در کشتن هموطنان، و دفاع از کشور و هم وطنان قائل نباشند، به قوه قضائیه و قضاتی که اوامر را بی چون و چرا اجرا کنند و در دادگاه های تجدید نظر هم احکام صادر شده را تائید نمایند، به مجلسی که همه اینها را قانون نماید و به روزنامه ها و رادیو تلویزیونی که باز این همه را توجیه نماید، نیاز دارد.  این هزینه دارد. هزینه ها سرسام اور می شوند. دلارها گم می شوند و صندوق ذخیره ارزی کفگیرش به ته دیگ می خورد. حاکمان  به جان هم افتاده اند. دست همدیگر را رو می کنند و در داخل خود هم به یکدیگر اعتماد نمی کنند. باند احمدی نژاد مصوبات دولت را به مجلس نمی دهد. مجلسیان احمدی نژاد را به جنگ طلبی متهم می کنند. خامنه ای یک روز می گوید که نماینده خدا و پیغمبر است و روز دیگر این فتوا را از سایت خود بر می دارد.

 تا اینجا مردم و جنبش مردم توانسته اند کار را بر رژیم تنگ و هزینه سرکوب را برایش بالا ببرند. اگر جنبش ضد دیکتاتوری مردم ایران در سال گذشته  توانسته  شکاف عمیقی در جبهه این حاکمان بیاندازد و هزینه مقاومت در برابر خواست ازادی و عدالت خواهی مردم را برایشان بالا ببرد، که توانسته است، پس می تواند با حمله به پشت جبهه ولایت فقیه،  انرا به سراشیبی نابودی رهنمون سازد. مبارزه با اجرای طرح برچیدن یارانه ها می تواند پشت جبهه رژیم را از اینی که هست هم ضعیف تر کند.    
آدرس ماهواره ای رادیو راه کارگر و ساعات پخش آن

بیان دیدگاه