سرکوب کارگران هفت تپه با اشغال کارخانه  کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توسط سپاه پاسداران!

به دنبال اعتصابات و اصرار کارگران نیشکر هفت تپه برای احقاق حقوق خود، و در پی التیماتوم نیروهای امنیتی، روز شنبه ۱۹ اسفند ماه ۹۶ و در نهایت توهین به پنج هزار کارگر هفت تپه، رئیس اداره اطلاعات شوش با ورود به کارخانه، کوره بخار را روشن کرده و در واقع با این کار خود نهایت توهین را به کارگران این کارخانه ابراز داشت. هم زمان با این اقدام توهین آمیز، در شرایطی که پنج هزار کارگر و کارکنان نیشکر هفت‌تپه در انتظار حقوق معوقه و عیدی و پاداش پایان سال هستند، روابط عمومی این شرکت خبر داده است که کلیه بخش‌های مدیریتی، اداری و زیرمجموعه‌های وابسته از ۱۸ اسفند تعطیل شده‌اند.

4

خبرهای رسیده از کشت و صنعت هفت تپه نشان می دهد که از روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، از صبح تا غروب نمایندگان سپاه مشغول رفت‌ و‌ آمد به کارخانه و‌ دفتر مجتمع بوده و بالاخره شب کنترل کامل همه‌ چیز را در دست گرفته‌اند. آنها به نمایندگان کارگران اعلام کرده‌اند که دیگر کارخانه‌ای در کار نیست و شما از این پس کارگر محسوب نمی‌شوید و به‌همین‌دلیل تجمعات شما نه به عنوان کارگران مجتمع، بلکه به عنوان افراد اغتشاش‌گر تلقی و‌ به همان شکل هم با شما برخورد خواهد شد. درعین‌حال خبر از جوّ شدید امنیتی در محل داده شده و ازجمله اخباری پخش شده مبنی براین که این تصمیم سپاه در جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی شورای امنیت و با فرمان مستقیم خامنه‌ای برای پایان دادن قطعی به «غائلۀ» هفت‌تپه گرفته شده است. گفته می شود كه خامنه اي دستور داده: «بساط اعتراضات كارگران را جمع كنند! اوضاع بحراني و متشنج است و ما متاسفانه لَّخت و  پاسيو!»

 از روایات دیگری که بین کارگران درجریان است، این است که نیروهای امنیتی با پخش خبر دستگیری‌های شبانه و ساکت فعالان کارگری در مجتمع فولاد از کانال‌های مختلف، تلاش می کنند که جوّ رعب و وحشت در میان کارگران هفت تپه را گسترش دهند. مجموعه‌ی این اخبار نگرانی‌هایی را در میان کارگران دامن زده و بحث‌ در مورد راهبردهای ممکن درجریان است.

***************************

هم زمان با این اخبار، کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت تپه در آخرین پست خود در روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ آورده است: حقوق میخواهیم نه وعده!

همانطور که اعلام  کرده بودیم امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه جلسه ای با حضور نمایندگان کارگران ، نمایندگان کارفرما و نماینده شورای تامین شهر، یعنی فرماندار، در فرمانداری شوش برگزار شد. فرماندار شوش به نمایندگان کارگران گفته است که کارگران به سرکار های خود بازگشته و کارخانه مجددا شروع به کار کند تا بعد از راه اندازی کارخانه و تولید شکر، کارفرما بتواند به خواسته های کارگران جوابگو باشد. بر اساس آخرین خبر دریافت شده، نمایندگان کارگران هفت تپه به فرماندار اعلام کرده اند که باید با کارگران اعتصابی صحبت کرده و نتیجه مذاکره را به آنها اعلام داریم. موافقت یا عدم موافقت باید از طرف کارگران اعلام شود. تا مخابره این خبر کار همچنان تعطیل است!

کارگران اعتصابی هفت تپه؛ ما سندیکای کارگران هفت تپه به شما درود می فرستیم. شما کارگران برای رسیدن به مطالبات به حق خود تا کنون دست از مبارزه برنداشته اید و این اولین قدم برای رسیدن به مطالبات می باشد. ما بار ها گفته ایم که با اتحاد و همبستگی می توانیم به خواسته هایمان برسیم، ما راه دیگری نداریم، پس نباید نا امید شد.

همچنین درود می فرستیم به نمایندگان واقعی شما ( نمایندگان کارگران اعتصابی) که در جلسه امروز شرکت داشتند و آنها خودسرانه از طرف شما تصمیم نگرفته اند و قرار گذاشتند تصمیمات جلسه را به شما اطلاع دهند تاشما کارگران اعتصابی خود تصمیم گیرنده باشید.

 بله، نمایندگان ثابت کردند که آنها پلی هستند میان شما کارگران با صاحبان سرمایه و آنها نمی توانند بدون مشورت با شما با کارفرما به هیچ توافقی برسند.

سندیکای نیشکر هفت تپه

بیان دیدگاه